Friday 7 November 2014

Adakah anda memerlukan SEO?

SEO adalah singkatan bagi "pengoptimuman enjin carian" atau "enjin carian pengoptimasi." Memutuskan untuk menyewa sebuah SEO adalah keputusan besar yang berpotensi boleh meningkatkan laman web anda dan menjimatkan masa, tetapi anda juga boleh mengambil risiko kerosakan ke laman web dan reputasi anda. Pastikan untuk menyelidik potensi keuntungan dan juga kerosakan yang SEO yang tidak bertanggungjawab boleh lakukan untuk laman web anda. Banyak SEO dan lain-lain agensi dan perunding memberikan perkhidmatan yang berguna untuk pemilik laman web, termasuk:
  • Kajian semula kandungan laman web anda atau struktur
  • Nasihat teknikal mengenai pembangunan laman web: contohnya, hosting, pengalihan, halaman kesalahan, penggunaan Javascript
  • pembangunan kandungan
  • Pengurusan talian kempen pembangunan perniagaan
  • kajian kata kunci
  • latihan SEO
  • Keahlian dalam pasaran dan geografi tertentu.
Perlu diingat bahawa halaman hasil carian Google termasuk hasil carian organik dan pengiklanan sering dibayar (ditandakan sebagai "Iklan" atau "Link") juga. Pengiklanan dengan Google tidak akan mempunyai sebarang kesan ke atas kehadiran laman web anda dalam hasil carian kami. Google tidak pernah menerima wang untuk menyertakan atau laman pangkat dalam keputusan carian kami dan tidak ada biaya untuk muncul dalam hasil carian organik. Sumber percuma seperti Webmaster Tools, rasmi Webmaster blog Tengah, dan forum perbincangan kita boleh menyediakan anda dengan banyak maklumat mengenai bagaimana untuk mengoptimumkan tapak anda untuk carian organik.

Sebelum memulakan carian anda untuk SEO, ia adalah satu idea yang hebat untuk menjadi pengguna yang berpendidikan dan membiasakan diri dengan cara kerja mesin pencari. Kami cadangkan bermula di sini:

  • Panduan Webmaster Google
  • Google 101: Bagaimana Google merangkak, indeks dan melayani web.
Jika anda berfikir tentang menyewa SEO, lebih awal lebih baik. Waktu yang tepat untuk menyewa adalah apabila anda sedang mempertimbangkan reka bentuk semula laman web, atau merancang untuk melancarkan satu laman web baru. Dengan cara itu, anda dan SEO anda boleh memastikan bahawa laman web anda direka untuk menjadi enjin carian yang mesra dari bawah ke atas. Walau bagaimanapun, SEO yang baik juga dapat membantu meningkatkan tapak yang sudah ada.

Beberapa pertanyaan yang berguna untuk meminta SEO meliputi:

  • Bolehkah anda tunjukkan contoh-contoh kerja sebelumnya dan berkongsi beberapa cerita kejayaan?
  • Adakah anda mengikuti Garis Panduan Webmaster Google?
  • Adakah anda menawarkan apa-apa perkhidmatan pemasaran online atau nasihat yang sesuai dengan perniagaan carian organik anda?
  • Apa hasil yang anda harapkan untuk melihat, dan dalam apa jangka masa? Bagaimana anda mengukur kejayaan anda?
  • Apa pengalaman anda dalam industri saya?
  • Apa pengalaman anda di negara / kota saya?
  • Apa pengalaman anda membangunkan laman antarabangsa?
  • Apakah teknik-teknik SEO yang paling penting anda?
  • Sudah berapa lama anda berada dalam perniagaan?
  • Bagaimana saya boleh mengharapkan untuk berkomunikasi dengan anda? Adakah anda akan berkongsi dengan saya semua perubahan yang anda buat ke laman web saya, dan memberi maklumat terperinci tentang cadangan anda dan alasan di balik mereka?

Walaupun SEO boleh menyediakan pelanggan dengan perkhidmatan yang berharga, beberapa SEO yang tidak beretika telah memberikan industri mata hitam melalui usaha pemasaran mereka terlalu agresif dan usaha mereka untuk memanipulasi keputusan enjin carian dalam cara yang tidak adil. Amalan yang melanggar garis panduan kami boleh mengakibatkan pelarasan negatif kehadiran laman web anda di Google, atau bahkan penghapusan laman anda dari indeks kami. Berikut adalah beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan:

Satu penipuan umum ialah kejadian "bayangan" domain yang menyalurkan pengguna ke laman web dengan menggunakan pelencongan menipu. Domain-domain bayangan sering akan dimiliki oleh SEO yang mengaku bekerja bagi pihak pelanggan. Walau bagaimanapun, jika hubungan sours, SEO boleh mengarahkan domain tersebut ke laman web yang berbeza, atau bahkan untuk domain pesaing. Jika ini berlaku, pelanggan telah membayar untuk membangunkan laman bersaing yang dimiliki sepenuhnya oleh SEO.

Satu lagi amalan haram adalah dengan meletakkan "pintu" halaman yang penuh dengan kata kunci di laman web ini pelanggan di suatu tempat. SEO Janji-janji ini akan membuat halaman yang lebih relevan untuk pertanyaan lebih. Ini adalah sifat palsu sejak halaman individu jarang relevan untuk pelbagai kata kunci. Lebih membahayakan, bagaimanapun, adalah bahawa halaman pintu sering mengandungi link tersembunyi untuk pelanggan SEO yang lain. Halaman pintu tersebut mengalirkan keluar populariti link dari tapak dan laluan ke SEO dan pelanggan yang lain, yang mungkin termasuk laman web dengan kandungan buruk atau menyalahi undang-undang.

0 comments:

Post a Comment

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang