Friday 7 November 2014

Adakah anda di Google?

Belajar bagaimana untuk membuat laman web anda kepada muncul dalam produk Google.

Dimasukkan ke dalam hasil carian Google adalah percuma dan mudah; Anda tidak perlu untuk menghantar laman web anda kepada Google. Google adalah enjin carian automatik sepenuhnya yang menggunakan perisian yang dikenali sebagai "labah-labah" merangkak web secara tetap dan mencari tapak untuk menambah indeks kami. Malah, sebahagian besar daripada laman web yang disenaraikan dalam keputusan kami tidak dikirimkan secara manual untuk dimasukkan, tetapi menemukan dan ditambah secara automatik apabila labah-labah kami merangkak web.

Jika anda baru saja menambah URL ke laman web anda, atau halaman yang telah berubah dengan ketara sejak kali terakhir ia merangkak, anda boleh meminta Google untuk merangkak itu.

Jika laman web anda menawarkan produk khusus, kandungan, atau perkhidmatan (contohnya, kandungan video, info perniagaan tempatan, atau senarai produk), anda boleh menjangkau dunia dengan mengirimkannya ke Google Web Search. Untuk maklumat lanjut, sila layari Google Tengah Kandungan.

Untuk menentukan sama ada laman anda saat ini masuk dalam indeks Google, adakah tapak yang lain: mencari URL laman web anda. Sebagai contoh, carian untuk [site: wikipedia.org] akan menghasilkan berikut: http://www.google.com/search?q=site%3Awikipedia.org.

Walaupun Google merangkak berbilion-bilion halaman, ia tidak dapat dielakkan bahawa beberapa laman web yang akan tertinggal. Bila spiders kami melewati laman web, seringkali itu salah satu sebab-sebab berikut:

  • Laman web ini tidak terhubung dengan baik melalui beberapa link dari laman web lain di web.
  • Tapak dilancarkan selepas merangkak paling baru-baru ini Google telah selesai.
  • Reka bentuk laman web ini menyukarkan Google berkesan merangkak kandungannya.
  • Laman web ini tidak tersedia untuk sementara apabila kami cuba untuk merangkak atau kita menerima kesalahan apabila kami cuba untuk merangkak itu. 

Anda boleh menggunakan Google Webmaster Tools untuk melihat apakah kita menerima kesalahan apabila cuba merangkak laman web anda.

Tujuan kami adalah untuk mewakili kandungan internet secara adil dan tepat. Untuk membantu mewujudkan tujuan ini, kami menawarkan garis panduan serta tips untuk membina sebuah laman crawler-friendly. Meskipun tidak ada jaminan bahawa labah-labah kami akan mencari tapak tertentu, mengikuti panduan ini akan meningkatkan peluang laman web anda untuk muncul dalam hasil carian kami.

Pertimbangkan untuk membuat dan mengemukakan Sitemap terperinci halaman anda. Peta tapak adalah cara mudah untuk anda mengemukakan semua URL Anda ke indeks Google dan mendapatkan laporan terperinci tentang kemunculan laman anda di Google. Dengan Peta, anda boleh secara automatik terus kita diberitahu tentang semua halaman semasa anda dan perubahan yang Anda buat di laman tersebut. Sila ambil perhatian bahawa mengemukakan Peta Laman tidak menjamin bahawa semua muka surat laman web anda akan merangkak atau termasuk dalam hasil carian kami.

0 comments:

Post a Comment

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang