Saturday 8 November 2014

Tag Backlink

Ada dua bahagian dari kod template yang berkaitan dengan pautan balik. Satu bahagian hanya mencipta pautan yang pembaca melihat sebelah catatan anda. Bahagian lain memaparkan pautan balik sendiri. Kita akan melihat dua bahagian ini secara berasingan.

Penunjuk Backlink:

Potongan kode berikut akan mencetak link membaca "Pautan pada catatan ini." Perlu diletakkan di antara <Blogger> dan </ Blogger> tag yang memaparkan catatan anda, dan anda mungkin akan mahu dalam byline, dekat nama penulis dan ulasan pautan.


<BlogItemBacklinksEnabled>

<a class="comment-link" href="<$BlogItemPermalinkUrlgt; #Pranala ">

Pautan pada catatan ini </a>

</ BlogItemBacklinksEnabled>

Pertama, perhatikan <BlogItemBacklinksEnabled> tag yang mengelilingi yang lain. Ini sehingga sisa kod hanya akan dipaparkan di posting yang mana backlink diaktifkan. Kemudian, tag pautan menunjuk ke halaman pos di mana backlink akan disenaraikan secara terperinci. Anda boleh meletakkan apa sahaja teks yang anda suka di tempat "pautan pada catatan ini."


Memaparkan backlink:

Ini sebahagian daripada kod itu juga akan pergi antara <Blogger> dan </ Blogger> tag, tetapi anda akan mungkin juga ingin menyertakan mereka dalam <ItemPage> dan </ ItemPage> tag juga, jadi pautan balik hanya muncul pada posting anda halaman, dan tidak mengacaukan laman utama blog anda.


<BlogItemBacklinksEnabled>

<a name="links"> </a>

<h4> Pautan pada catatan ini: </ h4>

<dl id = "comments-block">

<BlogItemBacklinks>

<dt class = "comment-title">

<$ BlogBacklinkControl gt;

<a href="<$BlogBacklinkURLgt; "rel =" nofollow ">

<$ BlogBacklinkTitle $ a> <$ BlogBacklinkDeleteIcon gt;

</ dt>

<dd class = "comment-body"> <$ BlogBacklinkSnippet gt;

<br />

<span class = "comment-poster">

<em> posted by <$ BlogBacklinkAuthor gt; @

<$ BlogBacklinkDateTime gt; </ em>

</ span>

</ dd>

</ BlogItemBacklinks>

</ dl>

<p class = "comment-tanda waktu"> <$ BlogItemBacklinkCreate gt; </ p>

</ BlogItemBacklinksEnabled>

Sekali lagi, kami telah tertutup segala-galanya dalam <BlogItemBacklinksEnabled> agar siaran yang tidak membenarkan link balik tidak akan mencetak apa-apa.

Yang <BlogItemBacklinks> tag menandakan bahagian kod yang kitaran melalui setiap backlink untuk mencetak. Yang <$ BlogCommentAuthor gt; dan <$ BlogCommentDateTime gt; tag mencetak maklumat yang anda harapkan mereka, dan <$ BlogBacklinkSnippet gt; tag menunjukkan sebahagian kecil daripada teks dari halaman tersebut.

Akhir sekali, terdapat beberapa tag sedikit untuk melengkapi fungsi tersebut. <$ BlogBacklinkDeleteIcon gt; memasukkan butang padam untuk setiap backlink, tetapi hanya jika orang yang melihat itu adalah pentadbir blog. Tidak ada orang lain yang dibenarkan untuk memadamkan pautan balik. Butang padam berfungsi sama seperti halnya untuk komen. <$ BlogItemBacklinkCreate gt; mewujudkan pautan ke BlogThis !, yang pembaca boleh gunakan untuk menulis entri blog sendiri yang menghubungkan kepada catatan anda.

Lesen Creative Commons

Teks artikel Blogger Bantuan ini dilesenkan di bawah 2.5 Lesen Creative Commons Pengiktirafan-Perkongsian Serupa. Semua elemen format dan gaya halaman ini tidak terdapat di bawah lesen ini, dan Blogger mengekalkan semua hak dalam elemen-elemen.

0 comments:

Post a Comment

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang