Sunday 9 November 2014

Ingin Meningkatkan Kesihatan Anda? Percaya Pada Diri Sendiri

Ikrar Diri -boleh memberi kesan yang positif, terutamanya semasa tempoh penyakit.

"cukup cara saya."

Popular ini, diri menegaskan mantra dan lain-lain seperti itu memberikan kuasa kepada mereka yang memerlukan tambahan lebih motivasi. A meta-analisis baru diterbitkan pada Masyarakat untuk Kepribadian dan watak Psikologi Sosial & blog konteks ini mengesahkan bahawa ikrar diri dapat membantu kita semua mencapai lebih tinggi dalam banyak bidang kehidupan kita - terutama apabila ia datang kepada kesihatan kita.

Tracy EPTON dari University of Manchester mengumpulkan dan menganalisis 41 kajian yang melibatkan amalan diri ikrar, termasuk apa-apa yang membantu orang ramai mengenali nilai yang melekat mereka sebagai individu. Beliau dan pasukannya mendapati bahawa secara keseluruhan, ikrar diri-membantu "meningkatkan penerimaan mesej, hasrat, dan tingkah laku."

Secara khusus, ikrar diri mempunyai kesan yang positif terhadap peningkatan tingkah laku kesihatan dan gaya hidup, terutama selama tempoh penyakit. "Sebagai penegasan diri-bekerja dengan mengurangkan pertahanan bertindak balas apabila orang merasa terancam," tulis EPTON. "Bisa jadi ikrar diri paling berkesan pada lebih risiko kesihatan proksimal kerana mereka dianggap lebih mengancam (misalnya, mereka dianggap lebih hidup dan relevan) daripada risiko lebih distal."

Menariknya, kesan tingkah laku sendiri menegaskan ia tidak akan mengubah dengan jantina atau pekerjaan orang - atau bahkan keadaan sosioekonomi mereka: Tahun lalu, kajian yang diterbitkan dalam jurnal Science psikologi mengungkapkan bahawa pemikiran sendiri menegaskan boleh membantu mereka yang kemiskinan prestasi yang lebih baik pada ujian penyelesaian masalah, dan menggalakkan mereka untuk mendapatkan bantuan luar untuk meningkatkan kualiti hidup mereka.

Bahkan kaedah penghantaran memberi kesan tidak penting - apa yang paling penting adalah bahawa ia disampaikan sama sekali.

0 comments:

Post a Comment

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang