Sunday 9 November 2014

Penyanyi American Idol Clay Aiken berusaha memenangi dalam upaya politik pertama

Asheboro NC - "American Idol" naib juara Clay Aiken kembali tur. Kali ini dia cuba untuk memenangi hati North Carolina pengundi dengan daging politiknya daripada suaranya, dan dia mempunyai kurang dari dua minggu lagi untuk melakukannya.

Undian dan pakar mencadangkan Aiken, seorang Demokrat yang berjalan di sebuah daerah kongres teguh Republik, boleh menuju ke satu lagi selesai kedua-tempat.

Tidak terpengaruh, dia menghabiskan regangan akhir dari perjalanan kempen dan hidup di dalam bas yang dihiasi dengan "Tanah Liat untuk North Carolina" slogan untuk memberitahu pengundi di negeri kelahirannya itulah ia akan menjadi seorang peguam bela yang berkesan bagi mereka di Kongres.

"Saya boleh mendapatkan orang ramai untuk memberi perhatian," Aiken, 35, berkata pada majlis kempen dewan bandar di Asheboro minggu lepas. "Ia adalah satu manfaat dari mana Aku datang dan bagaimana aku sampai di sini."

Kira-kira 30 orang muncul pada bangunan mahkamah bersejarah di tengah-tengah North Carolina mendengar Aiken berucap di majlis itu, adegan yang jauh berbeza daripada memabukkan beliau "American Idol" hari pada tahun 2003 apabila 38 juta penonton TV menyaksikan dia tampil di acara kemuncak acara.

Pertandingan nyanyian dilancarkan, guru pendidikan khas merah berkepala kurus kepada kerjaya hiburan yang termasuk menjalankan tugas di Broadway dalam "Spamalot Monty Python" dan di televisyen dalam "The Celebrity Apprentice." Dia membuat penutup majalah People apabila beliau mengumumkan pada tahun 2008 bahawa dia adalah gay.

Jangka pertamanya untuk pejabat juga telah menarik perhatian luas. Beliau eked kemenangan dalam pendahuluan Parti Demokrat bagi peluang untuk mencabar Perwakilan Republik Renee Ellmers pada 4 November dan telah tersentak selfies tak terhitung jumlahnya dengan peminat di jejak kempen.

Hanya tidak meminta dia untuk menyanyi.

"Sebaik sahaja saya bangun di sana dan mula menyanyi, mereka ingat saya sebagai orang yang menyanyi," katanya dalam satu temu bual. "Mereka tidak ingat apa-apa lagi tentang hal itu sama sekali, jadi saya cuba untuk tidak berbuat demikian."



Aiken berpendapat lawannya menghabiskan terlalu banyak masa di Washington dan meletakkan politik partisan menjelang keperluan luas daerah 2 kongres North Carolina, yang membentang di sembilan daerah-daerah dan termasuk pangkalan tentera Fort Bragg.

Ellmers, 50, adalah bekas jururawat yang pertama kali memenangi kerusi itu dalam pilihan raya menyapu negara Republik 'pada tahun 2010 dan memenangi penggal kedua beliau dengan 56 peratus undi pada 2012.

Dia menolak serangan Aiken pada catatan beliau semasa perbahasan di televisyen bulan ini, menunjukkan dia tidak faham bagaimana Washington bekerja. Dia seolah-olah berfikir ia akan dapat mempengaruhi para pemimpin dengan "lagu dan tarian," kata beliau.

Fail gambar calon Demokrat Clay Aiken mengambil gambar dengan konstituen selepas satu forum kempen di Cary North Carolina: calon Demokratik Clay Aiken mengambil gambar dengan konstituen selepas satu forum kempen di Cary, North Carolina pada tahun ini 28 April, 2014 fail gambar. © REUTERS / Colleen Jenkins / Fail calon Demokrat Clay Aiken mengambil gambar dengan konstituen selepas satu forum kempen di Cary, North Carolina pada tahun ini 28 April, 2014 fail gambar.

"Kongres Ellmers baik di mata berbicara beliau, baik pada memanggil saya penghibur," kata Aiken sebagai tindak balas. "Tetapi rancangan realiti yang paling memalukan sekarang di negara ini Kongres."

Satu tinjauan yang dijalankan oleh konservatif Civitas Institut pada akhir September menunjukkan Ellmers menggambar 47 peratus sokongan berbanding dengan Aiken 39 peratus. Empat belas peratus belum membuat keputusan, dan ada margin 5 peratus daripada kesilapan.

Kongres ini juga membawa dalam pengumpulan dana dan wang tunai dalam tangan, walaupun kempen Aiken mendakwa ia mempunyai momentum dalam perlumbaan selepas menaikkan lebih dari Ellmers dalam dua suku yang lepas.

Aiken baru-baru ini melancarkan kempen tanda-tanda yang memaparkan slogan "Republaiken," yang pengkritik melihatnya sebagai satu percubaan untuk mengelirukan pengundi. Ahli politik berkata, badan perundangan Republikan pimpinan North Carolina menarik semula daerah ke-2 untuk memihak kepada parti mereka.

Pengurus kempen Aiken mengatakan tanda-tanda mengisyaratkan tujuannya untuk mewakili semua pengundi, tanpa mengira fahaman parti mereka.

Janet Pate, bendahari kumpulan Parti Teh tempatan, kiri acara Aiken di Asheboro membawa setumpuk tanda-tanda dan berkata dia merancang untuk menempatkan satu di halaman rumahnya.

Beliau adalah antara beberapa ahli Parti Teh di dewan bandar yang mengatakan mereka kecewa dengan Ellmers dan sedang mempertimbangkan memberi Aiken suara mereka.

0 comments:

Post a Comment

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang