Saturday 8 November 2014

10 Cara Tetap Untuk Perbualan Di bawah 10 Saat

Perbualan melalui telefon yang semakin pendek hari ini, kerana jika anda mahu menjadi bertele-tele, orang suka kau teks mereka sebagai gantinya. Rentang perhatian kami adalah begitu singkat, ingatan jangka pendek kita juga terjejas. Dan kerana ini, ia masuk akal bahawa kebanyakan perbualan, hanya akan dialami hanya 10 saat. Berikut adalah beberapa cara kita memasak untuk menjaga mereka pendek:


1. Potong untuk mengejar
contoh:
"Ini aku. Saya perlu dokumen yang daripada anda hari ini. Tolong kirimkan ke atas?"
"Baiklah, akan lakukan."
"Terima kasih, selamat tinggal."

2. Beritahu ibu bapa anda, anda mencintai mereka
contoh:

"Mama, hanya dipanggil untuk mengatakan I love you."
"Aku juga mencintaimu, sayang."
"Okay, bye!"

3. Tahu cerita kembali supaya anda tidak membuang masa
contoh:

"Aku tahu kau sudah terlambat, tetapi apa yang anggaran anda?"
"10 minit."
"Okay, jumpa lagi kemudian."

4. Mempunyai matlamat yang jelas.
contoh:

"Marilah kita pergi untuk makan malam tonite."
"Bunyi yang besar. Di mana?"
"Saya akan teks anda beberapa cadangan. Biar saya tahu bagaimana anda rasa."
"Okay. Bye."

5. Jika anda berada dalam tergesa-gesa:
contoh:

"Saya terburu-buru. Saya akan cepat-cepat ia lebih kepada anda dalam satu jam."
"Baiklah, terima kasih."

6. Kerana apabila anda mempunyai untuk menjadi singkat:
contoh:

"Mama, tidak akan kembali untuk makan malam. Akan terlambat."
"okay, pastikan anda mempunyai sesuatu untuk dimakan."
"Baik. Bye."

7. Jika anda multitasking:
contoh:

"Bolehkah anda menghantar fail yang lebih, saya akan membalas melalui e-mel."
"Baiklah, pasti. Ada lagi?"
"Tidak, terima kasih, lihat ya."

8. Apabila anda memilih seseorang:
contoh:

"Sahabat, saya di luar."
"Dalam perjalanan, ke bawah."

9. Jika anda berada di dalam lif:
contoh:

"Saya di lift, ia boleh mendapatkan memotong. Teks saya?"
"Baiklah, akan lakukan. Atau hubungi saya selepas?"
"Baiklah, pasti."

10. Apabila anda perlu untuk memberitahu seseorang tentang sesuatu.
contoh:

"Hanya menelefon untuk memberitahu anda saya di tingkat bawah, menunggu untuk anda."
"okay, akan berada di sana tidak lama lagi."
"Tentu, mengambil masa anda. Bye."

Walaupun tidak setiap perbualan akan yang pendek, menjaga hal-hal singkat dan sederhana ini kadang-kadang jenis komunikasi terbaik.

Internet of Xpax mempunyai pakej baru yang memberikan hadiah percuma ini untuk hidup: 10 minit internet percuma 3x sehari, 10 permainan percuma, 10 saat percuma dengan setiap panggilan. Check it out di sini untuk maklumat lanjut

Menjaga hal-hal yang singkat.

0 comments:

Post a Comment

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang