Saturday 8 November 2014

Televisyen NASA Membuat Liputan Misi Eropah untuk Pendaratan Komet




NASA televisyen dan laman web agensi akan menyediakan liputan langsung dari 9-11: 30 am EST (6-8: 30 pagi PST) dari Agensi Angkasa Eropah (ESA) mendarat Rosetta misi dijadualkan probe pada sebuah komet pada Rabu, November 12.

Hidup komentar NASA termasuk petikan liputan ESA dan udara 9-10 pagi NASA akan terus menjalankan komentar ESA 10-11: 30 pagi Philae (fi LAY) pendarat ESA dijadual mendarat di 67P komet / Churyumov-Gerasimenko di 10:35 isyarat mengesahkan pendaratan dijangka pada kira-kira 11:02

Setelah mendarat, Philae akan mendapatkan gambar pertama yang diambil dari permukaan komet. Ia juga akan menggerudi ke permukaan untuk mengkaji komposisi dan saksi menutup bagaimana perubahan komet sebagai pendedahan kepada cahaya matahari yang berbeza-beza. Philae boleh kekal aktif di permukaan selama kira-kira dua dan setengah hari. "Induk" adalah kapal angkasa Rosetta yang akan kekal di orbit sekitar komet melalui 2015. pengorbit akan terus kajian terperinci komet kerana ia mendekati matahari dan kemudian bergerak dari sini. NASA mempunyai tiga daripada 16 instrumen kapal pengorbit.

Komet dianggap blok bangunan primitif sistem solar yang secara harfiah membeku dalam waktu. Mereka mungkin telah memainkan peranan dalam "penyemaian" Bumi dengan air dan, mungkin, bahan-bahan asas untuk kehidupan.

NASA TV streaming video, pautan turun dan maklumat penjadualan dikemaskini di:


Untuk maklumat lanjut mengenai instrumen AS kapal Rosetta, sila layari:


Liputan langsung ESA peristiwa pendaratan akan disiarkan di:


Maklumat lebih lanjut mengenai Rosetta boleh didapati di:

0 comments:

Post a Comment

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang