Tuesday, 1 September 2015

Mari menanam serai beramai ramai

aku suka tajuk entri kali ini "Mari menanam Serai Beramai-Ramai". hahaha lucu pun ada, aku nak bagitau kat korang serai adalah ramuan masakan paling popular kat dapur. Nampak simple kan serai nie. tetapi mempunyai nilai yang tidak ternilai.

Aku baru sedar bahawa serai ini amat berguna selama ini aku beli RM1.00 seikat serai kat pasar adalah 6-7 batang seikat. Masak guna serai jarang lah sangat. bila nak guna sebatang kena beli RM1.00 berbatang-batang. 

oleh itu, aku mengambil inisiatif nak tanam serai beramai-ramai. hahaha nanti kalau dah tumbuh beranak pinak boleh ambik sebatang. tak payah nak sibuk-sibuk beli RM1.00 seikat kat pasar.

kalau dah meriah dalam polibeg ini nanti boleh ambik guna untuk masak. 


Reactions:

0 comments:

Post a Comment

Loading...
Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang