Sunday 23 August 2015

Akademi Fantasia 2015 - Minggu Ke 3

Konsert minggu ketiga ini bertemakan "Tahun 90an" yang menampilkan lagu lagu popular pada waktu tersebut. wah aku ni formal pulak hahahaha

Konsert ketiga malam nie dimulakan dengan persembahan Lisa yang membawa lagu Noraniza Idris Ngajat Tampi. Memakai custom etnik iban menjadikan persembahan Lisa menarik.



Syamel pula malam ini mendendangkan  lagu yang pernah dipopularkan oleh Teachers Pet - Warisan Wanita Terakhir. Selesai jew persembahan, Syamel mendapat komen yang positif dari pengkritik Ramli MS.



Persembahan yang ketiga diteruskan dengan persembahan Aziah, minggu ini Aziah mendendangkan lagu dangdut dan dikejutkan dengan kehadiran penyanyi asal Amalina - Yang Indah Yang Hangat.


Iqwan malam ini mendendangkan lagu KRU - Dalam Dilema. Masih ingat juga aku lagu nie. adik aku memang suka sangat dengan KRU. sampai beli kaset lengkap koleksi. sekarang entah lah kemana pergi nya semua kaset tu.


Peserta dari Sabah nie Openg menguji pulak vocal nya nie. Lagu pop rock nie memang famous zaman aku nie..Mega - Takdir dan Waktu. rasa macam kembali ke zaman dulu dulu jer,


Minggu nie persembahan Ziqa bertenaga juga dengan mendendangkan lagu kumpulan Elite - GIG.


Sharul malam ni mendendang lagu M Nasir - Apokalip dengan rentak dikir barat.


Setelah mendendangkan lagu All About The Bass minggu lepas yang memang superb. minggu ini Bila mendendangkan lagu Cindai dengan rentak yang tersendiri. Vocal Bella yang mantap menjadikan lagu ini enak di dengar pulak. Versi Bila ini memang sedap. 


wahhh Faroq minggu ini tunjukkan belang, Suka pulak Faroq nyanyi lagu Bila Resah Anuar Zain. Cara pembawaan Faroq memang bukan seperti penyanyi asal. 


Peserta tunggal yang berbangsa cina ini fasih berbahasa Melayu malam ini mempertaruhkan lagu Ning Baizura berjudul Kau dan Aku. 


Peserta terakhir adalah Sufi, Peserta tunggal daripada Singapura mendendangkan lagu Mendiang Micheal Jackson - Black or white. I love the show malam nie.









2 comments:

  1. Hebat...
    Mengidam atau mengada-gada? Tanya badan anda Mengidamkah?

    ReplyDelete
  2. AF kali nih bagi CP memang ramai suara yang superb berbanding yang lepas2, kipidap ! hahaha

    ReplyDelete

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang