Sunday 30 August 2015

Pesta BBQ : Versi Sambutan Malaysia Merdeka

Aku ngan jiran yang aku sayang buat majlis BBQ sempena sambut Hari Merdeka Malaysia. Biasanya kami akan BBQ setiap perayaan kali ini aku bersama jiran aku "Madot" sedikit nak BBQ selalu.

seperti biasa lokasi untuk BBQ depan rumah je. Tak ada pot lain yang sesuai.

 Ikan Cencaru atau Ikan Jaket (time ITM dulu selalu Makan ikan ni kat Kantin ) antara menu utama BBQ. I love it. marvelos.

Chef tetap ala-ala juri tetap encik Atan, aku ni makan je pandai nak berpanggang takut hangus kang.. 

Trip Pertama sudah bermula. Jangan kata tak sedap, hari ini aku google bahan-bahan nak peram nie. menjadi ke tidak tak tau ler.. ahhahah...
Ada dua ekor lagi menunggu untuk di panggang. Yummy tak sabar nak rasa nie.. 

ini adalah main menu nya Ayam atau kepak ayam n hotdog. Menu Wajib setiap nak BBQ.


 Setia menunggu nak rasa ikan, ayam n hotdog. tak kisah pun dalam asap pun tetap tunggu..

cik kucing pun ikut bersama nak BBQ. tak sabar nak tunggu tulang... cik atan bagi lah satu...

Jiran aka penganjur utama BBQ. aku biasa je tumpang sekaki kalau nak BBQ daripada duduk kat umah...Sesekali bersosial ngan jiran-jiran adalah satu budaya sihat. Jangan nak ikut Bersih tu tak best...

Antara tetamu undangan ini Adil adik encik Atan. as usual lah kalau sikit tak meriah. sebelum ni meriah kali ni sepi je...

Pemandangan Pot BBQ di waktu malam. Belakang tu tempat aku tanam pokok herba. 
Masih setia juga tunggu tulang .. mana tau boleh juga dapat isi sekali...

Makan.. lapar

0 comments:

Post a Comment

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang