Saturday 18 August 2012

Genting Highland

Berkunjung Ke Genting Highland


Dalam kotak fikiran aku. berkunjung ke Genting Highland tidak ada apa-apa yang menarik di sana. Aku mencadangkan kepada abang aku agar janganlah terlalu lama di Genting Highland. Nanti boring kat sana, Namun fikiran aku meleset. memang menarik pun kat sana sebab banyak tempat untuk beriadah bersama keluarga.

Kami berangkat dari Sekyen 11 Petaling Jaya pukul 7 pagi ke terimal bas di One Utama. Aku, Abang Aku, Tim ( staff aku ), dan 2 orang Pekerja Indonesia ( bibik Bos Abang ) di suruh jalan. maklumlah hari ahad. Menaiki Bas dari One Utama ke Kaki Genting Highland mengambil masa 1 jam. Kami sampai di Kaki Genting Pukul 9am.

Kat sini macam macam ada gak. Dari kaki Genting ni kami naik SKYWAY kereta kebal. Ramai juga org kat stesen skyway ni nak naik ke Genting Highland.

Masa ni dah Masuk dalam Skyway
kami berangkat dari stesen skyway ni jam 9am. memang gayat hahahah penakut ada juga lah. sebab ini pertama kali aku naik kereta kabel. 

Beginilah pemandangan indah sepanjang perjalanan menuju ke puncak Genting Highland.
Kerata Kabel yang turun dari puncak

Pemandangan yang aku kira indah
cantikkan


0 comments:

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang