Wednesday 12 November 2014

Apple iMessage alat penyahaktifan membolehkan pengguna bertukar dari iOS ke Android dengan mudah

Pengguna telefon pintar beralih dari iOS ke Android sudah lama mengetahui bahawa iMessage - khidmat pesanan Apple yang menghantar teks menggunakan data daripada sambungan selular - boleh menjadi sakit untuk menghilangkan.

User yang lupa untuk membatalkan pendaftaran telefon pintar mereka sebelum beralih peranti akan mendapati bahawa jumlah mereka masih disalurkan melalui iMessage - bermaksud mana-mana teks yang dihantar ke peranti baru mereka dari pengguna lain iPhone semata-mata tidak akan dihantar.

Aduan seperti ini telah beredar dalam talian selama bertahun-tahun, dengan pengguna melaporkan bahawa un-membaca teks telah mempengaruhi segala-galanya daripada hubungan dengan kerja, dengan Business Insider bahkan menyatakan bahawa polis yang menyamar telah terpengaruh oleh sistem mengerikan yang dirancang.

Sekarang, bagaimanapun, Apple telah melancarkan memperbaiki yang mudah: Alat dalam talian yang membolehkan pengguna iPhone dengan segera membatalkan pendaftaran jumlah mereka dari iMesage. Sesiapa pun beralih dari iOS ke Android hanya pukulan di nombor telefon mereka dan voila, tidak ada teks-teks yang tidak dihantar.

Penyelesaiannya adalah mudah dan mudah untuk digunakan, tetapi ia masih seolah-olah tidak masuk akal bahawa Apple mengambil masa yang lama untuk mengatasi masalah tersebut. Kali terakhir mereka memperkenalkan alat satu-klik-fix seperti ini tidak perlu lagi ambil album terbaru U2 hanya beberapa hari selepas ia telah dikeluarkan - tetapi mungkin itu lebih dari kecemasan?

0 comments:

Post a Comment

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang