Friday 14 September 2012

Tiket Bas Penuh

Gambar ini sekadar hiasan- Ini Bas
hari ini plan nak balik kampung. dah siap-siap beli ole ole nak bawa balik kampung. alih-alih sampai di terminal bas Kuching Central hadap sangat tiket penuh. biasa time macam ni tak penuh. Tension nya kepala hotak aku.....

semua route penuh Kuching Sarikei - ada sesetengah KOMPENI bas ni tak masuk bandar Sarikei. Route Kuching Sibu juga penuh. apa lagi Kuching Mukah penuh... tension giler ku....

Waktu pulang cuti gawai hari tu lain pulak cerita. saya pulang juga kampung tetapi yang best nya aku the only one penumpang dalam bas. bayangkan dari Kuching ke Sarikei seorang sahaja bersama dengan 2 orang pemandu bas.

Rasa macam VIP lah pula hahahahahha sampai di sarikei awal pagi pukul 3:00am. sebelum bas tu berangkat dari Kuching Central pekerja bas tu cakap. awak tak takut ke? aku hairan pulak kenapa dia tanya macam tu.. kenapa pemandu bas tu kaki rogol ke.. aku jawab selamba ... tak lah takut.... dia kata sebab aku seorang je penumpang dalam bas tu.. ala seorang ke dua orang ke tak der masalah.

aku patah balik rumah ni... buka laptop terus memblog. hadeyyyyyyy kenapa lah nasib aku. besok jelah naik express (KAPAL LAUT).

0 comments:

Post a Comment

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang