Saturday 8 November 2014

Penembak: "Tidak peduli lagi jika saya membunuh bin Laden

(CNN) - Bekas Tentera Laut SEAL yang mengatakan dia telah melepaskan tembakan yang membunuh Osama bin Laden berkata, dia tidak peduli jika orang-orang mempercayainya.

"Perkara yang paling penting yang telah saya pelajari dalam tempoh dua tahun yang lalu adalah bagi saya itu tidak penting lagi jika saya 'penembak ini." Pasukan itu mendapat dia, "Robert O'Neill mengatakan dalam sebuah wawancara audio dengan wartawan bebas Alex Quade, bekas wartawan CNN, yang disiarkan Jumaat di CNN" AC360. "

"Tidak kira negatif yang datang dengan itu, saya tidak memberikan af ***. Kami mendapat dia."

Mogok wawancara Robert O'Neill

"AC360" yang diperolehi wawancara audio dari Quade, yang melakukan satu siri wawancara dengan O'Neill selama 18 bulan terakhir.

Mengapa bin Laden penembak maju ke depan? Melanggar kode Tentera Laut SEAL SEAL diam mempersoalkan bin Laden penembak

Pembunuhan bin Laden akan turun dalam sejarah, O'Neill berkata. "Tetapi saya tidak peduli jika saya 'penembak itu, dan ada orang yang fikir saya tidak. Jadi apa sahaja."

Wawancara audio berikut wawancara yang diterbitkan minggu ini dalam The Washington Post, di mana O'Neill umum dikenal pasti dirinya sebagai SEAL yang membunuh pemimpin al-Qaeda pada tahun 2011.

O'Neill berusia 38 tahun itu sebelum ini telah mendedahkan butiran misi untuk majalah Esquire. Tetapi dia masih ragu-ragu untuk melampirkan namanya kepada akaun sehingga identitinya dikaitkan dengan cerita dalam blog tentera awal minggu ini tanpa persetujuannya.

O'Neill memberitahu Post bahawa ahli-ahli pasukan SEAL yang terlibat dalam serbuan itu, termasuk Matt Bissonnette, yang terperinci pengalaman kumpulan dalam memoir beliau, "Hari Tanpa Mudah," yang ditulis di bawah nama samaran Mark Owen itu.

O'Neill, yang telah berkhidmat sebagai SEAL selama 15 tahun pada masa serbuan bin Laden, telah mengambil bahagian dalam misi yang lain, tetapi dia berkata dia takut misi ini akan menjadi yang paling sulit.

Dalam wawancara audio dengan Quade, beliau berkata anggota SEAL Pasukan Enam bercakap tentang 11 September, 2001, serangan pengganas. Dia dan anggota pasukan lain yang dipercayai mereka tidak akan kembali hidup dari misi untuk mendapatkan bin Laden.

"Nah, anda perlu pergi memompa diri untuk pergi mati. Oleh itu, kita akan bercakap tentang perkara ini," kata O'Neill.

"... (Itu adalah) kelompok orang-orang yang tahu masa di Bumi meningkat, jadi anda boleh bersikap jujur antara satu sama lain. Dan kita semua diterima dan tidak ada yang takut. Ia adalah benar-benar sejuk."

Beliau juga berkata apabila beliau memperkenalkan dirinya sebagai penembak kepada keluarga mangsa 9/11, mereka mengucapkan terima kasih bagi penutupan.

"Dia meninggal takut, dan dia tahu kami berada di sana untuk membunuhnya. Dan itu penutupan," katanya dalam wawancara audio.

Adakah Robert O'Neill benar-benar membunuh bin Laden?

Langkah O'Neill untuk pergi awam adalah satu yang kontroversi, kerana ia melanggar peraturan tentera diucapkan: Jangan mencari perhatian untuk perkhidmatan anda.

"Kami tidak mematuhi mengabaikan sengaja atau mementingkan diri sendiri untuk nilai-nilai teras kami sebagai balasan untuk ketenaran awam atau keuntungan kewangan," kata tanggal 31 Oktober surat kepada Naval Warfare Khas peringkat dari Komandan BL Losey dan daya Master Sarjan. M.L. Margaraci.

Dalam wawancara audio, O'Neill berkata, beliau percaya beberapa maklumat tentang misi bin Laden, seperti bagaimana dia telah dibunuh, telah tidak lagi dikelaskan kerana mereka telah berkali-kali membocorkan setelahnya oleh pegawai peringkat tinggi.

"Apabila orang berkata apa-apa pada peringkat itu, ia tidak dikelaskan," katanya.

"... Saya diberitahu oleh orang-orang yang saya tidak boleh mengatakan saya Navy SEAL, jadi saya tidak memberi af *** apa yang mereka fikir."

Dua puluh tiga SEAL dan penterjemah mereka melancarkan serangan ke atas pekarangan bin Laden hanya selepas tengah malam pada pagi 2 Mei 2011. Mereka menembak dan membunuh dua pengawal peribadi bin Laden, salah seorang anak bin Laden dan isteri kepada salah seorang pengawal peribadi. Mereka juga melukai dua wanita lain.

O'Neill telah menceritakan kisahnya sebelum di profil panjang di Esquire pada tahun 2013, di mana O'Neill digambarkan bukan dengan nama sebenarnya tetapi hanya sebagai "penembak ini."

Dalam sepotong Esquire itu, O'Neill / penembak itu dikatakan telah menemui Al-Qaeda pemimpin muka-ke-muka di dalam bilik tidur di tingkat atas dari rumah ini pada Abbottabad di mana beliau telah bersembunyi selama lebih daripada lima tahun.

The Shooter kata pemimpin al-Qaeda telah berdiri dan memiliki senjata "dalam jangkauan," dan itu adalah hanya kemudian bahawa penembak melepaskan dua tembakan ke dahi bin Laden, membunuh dia. Akaun yang bercanggah dengan naratif dalam "Hari Tanpa Mudah."

Seorang lagi anggota daripada Pasukan SEAL berahsia 6, yang dijalankan serbuan bin Laden, kepada CNN, Peter Bergen kisah penembak ini seperti yang dinyatakan dalam Esquire adalah palsu. Menurut ini melayani Pasukan SEAL 6 operator, cerita ini adalah "BS lengkap."

Tetapi dalam wawancara audio, O'Neill menolak kritikan.

"Bahkan sekarang, maksud saya, ada orang yang mengatakan bahawa saya penuh s ***," katanya. "... Anda hanya tahu apa yang anda diberitahu melainkan jika anda berada di dalam ruangan. Malangnya bagi saya, ada dua orang di dalam bilik, dan seorang daripada kita adalah mati dan itulah Osama bin Laden."

0 comments:

Post a Comment

Edit by Danny Abdullah. Powered by Blogger.

Sila klik Nuffnang